Fontos egyáltalán egy rehabilitációs intézetnek a Google pozíció?

Minap egy országos szakmai konferencián felkértek előadónak. A prezentációm címe a következő volt: Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán. Láttam a csodálkozó arcokat: mit keres ez a téma egy egészségügyi konferencián. Ugyanezek az arcok az előadás végén már inkább érdeklődőek, mint csodálkozóak voltak.

A saját intézetünk esettanulmányát mutattam be. Azt, hogy milyen csatornákon találnak ránk az ellátásra szoruló betegeink. Nálunk a gondozottak közel 80 %-a 30 év alatti. Ez a korosztály már szinte kizárólag az internetről tájékozódik. Ha megoldást keres a problémájára – például egy rehabilitációs intézményt – akkor a Google keresőt használja. Ha az intézetünk egy keresés során a 2. vagy ezt követő oldalon van, az olyan, mintha nem is léteznénk.

Szoros együttműködést építettünk ki a Keresőben Első céggel. Ők magyarázták el nekünk, hogy a Google első helyhez kevés a kiválóan felépített weboldal és a kiváló szöveges tartalmak. Ennél több kell. Ez a több pedig a linképítés. Mit jelent ez a gyakorlatban:

  • jelentősen növelni kell az intézetünk weboldalára mutató linkek (un. backlinkek) számát,
  • ennek a növekedésnek viszonylag rendszeresnek kell lennie, azaz folyamatosan és tudatosan kell végezni a linképítést.

A siker érdekében felvettük a kapcsolatot társintézetekkel, ill. a Keresőben Első közel 500 saját weboldaláról is értékes és releváns linkeket kaptunk.

A Linképítés: Google helyezés a találati lista 1. oldalán című előadásom kifejezetten nagy siker volt. Azt hiszem, hogy sikerült átadnom a hallgatóságnak a linképítés fontosságát. Ezzel a rendhagyó témával még ott a rendezvény helyszínén kaptam egy újabb felkérést a prezentációm megtartására egy soron következő rendezvényen.